העלייה לציון מרן הגראמ"מ שך: "גם 'בני תורה' וגם 'דגל התורה' לא מסייעים"

    בעריש פילמר 4 Comment on העלייה לציון מרן הגראמ"מ שך: "גם 'בני תורה' וגם 'דגל התורה' לא מסייעים"
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) מציינים ברחבי העולם היהודי את יום פטירתם של מרנן בעל 'החזון האיש' זצ"ל והגראמ"מ שך זצ"ל.

    יצחק שיינין, גבאי בית הכנסת איצקוביץ שמארגן זו השנה את העלייה לציון של מרן הגראמ"מ שך זיע״א לרגל יומא דהילולא שחל הערב התארח היום (רביעי) ראיון בקבוצה 'מרכז התקשורת' בהנחיית שושי הלר.

    מיד בתחילת הדיון נשאל: "בעל ההילולא נלחם נגד החסידות, גם שם לא עושים הפנינג, אלא עולים ומתפללים, נגד מה הוא דיבר אם כן?"

    "אנחנו לא עושים פסטיבל. זה לא הפנינג של חסידים או ספרדים. נטו לבוא להתפלל. גם על המצבה כתוב אפילו מחשבה אחת של מוסר. לא מחלקים אוכל. לא עושים חגיגות ושומעים מוזיקה", הוא ענה והוסיף כי "זה יתקיים מחר בשעה 2 בצהריים. לא צריך לסגור גמרא זה במקום מנוחת צהריים. יגיעו המשפחה והרבה בחורי ישיבות". אמר שיינין.

    "מי מארגן את זה?", הקשו העיתונאים אחר שתנועות 'דגל התורה' ו'בני תורה' הוציאו הוראות לסדרי העליה.

    "אני לקחתי את הארגון על עצמי. שום מפלגה לא עומדת מאחורי. מושקע 20 אלף ש"ח יש מאין. שומע שאנשים מגיעים לקבר של החזון איש נרטבים וכו. זה לא מכובד אני גאה במה שאני עושה. הרב שך לא היה רוצה שיסגרו את הגמרא אבל זה בזמן נח ונטו לתפילה בלבד ורק על חשבון מנוחת הצהרים".

    ״בניתי במקום אוהל 200 מ״ר עם כל הציוד. ויש מקום מיוחד גם להדלקת נרות בצורה מכובדת ובטוחה. המקום יכול לאכלס מאות אנשים. יש גם עזרת נשים", הוא מספר ומוסיף כי "היום ב-23:30 יש תפילת רבים במקום. מחר ב-2 בצהריים תגיע המשפחה וחתנא דבי נשיאה הרב מאיר צבי ברגמן יקיים את האזכרה".

    מה הקשר של דגל התורה ובני תורה לארגון? הם מפרסמים ולוקחים לך את הקרדיט?

    ״לא בני תורה ולא דגל התורה תומכים. הם מדפיסים מודעות ושמים ברחובות. על מה שנעשה פה ונבנה פה אף אחד לא משלם. יש כל מיני ועדות שמתיימרות לעשות. אבל הן לא קמו ולא פעלו. הכל משולם ממני לבד אני היחיד שעושה. מוכן לתת לאחרים את הכבוד אבל שיביאו מימון".

    לדבריו, "אני יודע שבעיתון 'הפלס' פרסמו על בתפילת רבים. יתד לא הכניסו. אני לא מתעסק עם זה. לא עם מודעות וכותרות. אני מתעסק עם הזמנת סחורה ותשלום".

    בסוף הדיון אמר שיינין כי, "בשורה תחתונה אני עכשיו יצאתי מהמקום כדי לקנות שמן, נרות, צמר גפן, שתיה לעובדים, מוציא מהכיס וקונה. אף אחד לא בא ושאל כמה זה עולה והציע להשתתף. ומי שאומר שהרב שך לא רצה את זה שלא יבוא!״.



    4 תגובות

    מיין תגובות